Podul de beton de peste Cuiejdi s-a dat în folosință vineri, 15 decembrie 1972. Astfel, s-a marcat încheierea primei etape a construcției nodului de circulație Lenin (n.a – actuala str. Petru Rareș) – Orion. Circulația pe noul pod s-a deschis la ora 19:00, numai pentru autoturisme și pietoni. A doua zi, la vechiul pod de lemn au început lucrările de demolare.
„Circulația autobuzelor de transport în comun, precum și circulația traficului greu s-au mutat pe str. Făgetului (n.a – actuala Orhei), urmând ca, pentru câteva zile (perioadă în care se va realiza străpungerea pentru breteaua Făget – noul traseu al străzii Lenin), până la intersecția cu str. Carpați, să se circule încă pe vechea porțiune a străzii Lenin.
Toate stațiile de autobuze existente în prezent pe bulevardul Dacia vor fi amplasate pe strada Făgetului în aceleași zone, adică vis-a-vis de vechiul loc”, spunea ing. Traian Dârțu, șeful Serviciului de gospodărie comunală și locativă din cadrul Consiliului popular municipal. (Ceahlăul, C. B., vineri, 15 decembrie 1972)
În aprilie 1972, Ioan Puțanu, arhitectul șef al municipiului, amintea că această lucrare, frumoasă și de amploare, a fost impusă de necesitatea rezolvării circulației rutiere, foarte intense, la intrarea în Piatra-Neamț dinspre Roman și Tg. Neamț, într-o zonă de rețele de drumuri existente și viitoare și de trecere a pârâului Cuiejdi. S-a ales soluția realizării unui nod de circulație sistem pasaj denivelat, pentru a înlătura punctele de conflict ce puteau apărea la această intersecție.
„Pasajul denivelat constă în executarea unui pod peste Cuiejdi (în amonte de cel existent până acum), cu patru benzi de circulație, pe sub care vor trece strada Dărmănești și prelungirea bulevardului Dacia. Se vor realiza, de asemenea, câteva bretelele, prin intermediul cărora mijloacele rutiere vor circula într-un flux continuu, fără a se crea puncte de conflict.
Pătrunderea în centrul municipiului dinspre Roman și Tg. Neamț spre Hotelul „Ceahlău” se va face pe podul nou și pe strada Lenin (n.a – actuala Petru Rareș); spre bulevardul Dacia se va face pe pod însă cu ocolire pe breteaua de circulație spre Obor și apoi pe sub pod.
Ieșirile din Piatra Neamț vor fi, de asemenea, fără puncte de conflict. Astfel, din strada Făgetului spre Roman se va circula pe breteaua ce va fi execută și în continuare pe strada V.I. Lenin. Din str. Făgetului spre Tg. Neamț se va ieși pe sub noul pod, pe strada Dărmănești și în continuare pe str. Carpați”. (Ceahlăul, Mihai Asmarandei, marți, 11 aprilie 1972)
Violeta MOȘU; Foto: Casa bunicii